Een tikje chique maar nooit gezapig.

De huisstijl van Oegstgeest was toe aan een - zoals ze dat bij de gemeente noemden - opfrisbeurt. Om tot een gezamenlijk vertrekpunt te komen deden we een korte Oegstgeest-studie gevolgd door een kleine enquete. De conclusie en de aspiratie hebben we samengevat in één regel.

Het logo heeft een facelift gekregen en op basis van het kroontje - onderdeel van het vignet - hebben we een lijnenstramien ontwikkeld. Dit lijnen stramien hebben we vertaald in twee verschijningsvormen. Een variabele grijs/wit verdeling die we Enerzijds Anderzijds hebben genoemd en een bont lijnenspel dat we het Facet noemen. Enerzijds Anderzijds is een wit/grijs verdeling die symbool staat voor de tegengestelde belangen die je als bestuurder moet wegen om tot een beslissing te komen. Het Facet symboliseert de dynamiek van deze moderne gemeente. Enerzijds Anderzijds wordt als huisstijlelement gebruikt bij het communiceren van de serieuzere onderwerpen. Het Facet kan naar smaak worden toegevoegd bij de wat luchtigere onderwerpen. Een tikje chique maar nooit gezapig.