Alle registers open



Strategie, concept, copy, art direction, print- en interactief design, beeldbewerking, web development, d.t.p, 3d-modeling, 3d-animaties, film en fotografie. Alles wat we leuk vinden om te doen, viel samen in het Doeshaven project.

Het bestuur van Watersportvereniging Doeshaven vond het hoog tijd om eens kritisch te kijken naar de uitstraling en de bekendheid van de haven. Een belangrijk argument om dat te doen was een te gering aantal aanmeldingen van nieuwe leden en de vergrijzing van het ledenbestand.

We kregen de opdracht onze visie te geven op het merk Doeshaven. Deze visie uit te werken in een huisstijl en in interne en externe communicatie. Gebruik van de havenvlag was wel een belangrijke voorwaarde.

Zoals dat wel vaker gaat waren wij een stuk enthousiaster over de Doeshaven dan onze opdrachtgever. Zij vonden het de doodgewoonste zaak van de wereld dat ze alle hardware prima voor elkaar hadden. Dat de sfeer op de haven vriendelijk en relaxed was en ieder lid het uitstekend naar de zin had. Zonder dat ze het zich goed beseften, waren ze al jaren salonfähig. Het enige dat ons te doen stond was het bestuur daarvan te overtuigen door ons enthousiasme in woord en beeld zichtbaar te maken.

Vol overtuiging presenteerden we een aantal weken later onze visie op het merk en een doortimmerd communicatieplan. Het nieuwe Doeshaven logo en de nieuwe uitstraling in een breed aantal (sfeer)beelden. Na verschillende gesprekken kregen we van het bestuur toestemming een groot deel van onze plannen uit te werken.
In nauw overleg met Leo Keijzer, Bart Barthen en Richard Pracht schreven we alle teksten. Ontwierpen we een compleet nieuwe website op basis van een volledig nieuwe structuur. Fotografeerden we gedurende een jaar het reilen en zeilen op de haven en gaven ondersteuning bij de organisatie van twee grote evenementen. Verzorgden we de bewegwijzering en de signing op en rond het haventerrein. Ontwierpen we de stationaire, de e-mail, de nieuwsbrief en een corporate folder. Namen we het huisblad “Opperdoes” onder handen, adviseerden we de redactie, deden we de opmaak van het magazine en verzorgden we de druk. Het resultaat van alle inspanningen mag er zijn. De nieuwe huisstijl draagt zichtbaar bij aan een nog professionelere uitstraling, de website wordt dagelijks bezocht door meer dan 120 unieke bezoekers en nemen de aanmeldingen significant toe. Met dank voor de hulp en medewerking van de vele vrijwilligers en het bestuur van de vereniging natuurlijk.